Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Karlskronas webbkamera

Publicerad 2017-07-25 21:48:58 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, politik,

  Som om det inte vore nog med den senaste tidens IT skandaler som skadar rikets säkerhet. Så har nu Karlskronas kommuns webbplats visat bilder som kan anses vara sekretess belagda av försvarssynpunkt.

  Där kan man se militära fartyg åka in och ut ur Karlskronas hamn. Inte särskilt vidare tycker jag. Speciellt inte med tanke på den senaste tidens skandaler som berört rikes säkerhet.
   Det tydligen så att det där med Rikets säkerhet har det tagits lätt på. Alldeles för lätt för att vara i min smak. Det verkar ju som om stora delar av vårt totalförsvar ligger öppet och lätt åtkomligt för den som vill komma åt det.
  Jag är inte så naiv att jag tror att det inte finns främmande makter som är intresserade av dessa saker. Det är nog åtskilliga som skulle vara intresserade av det. Att då dessutom hjälpa dem på traven genom att göra på detta vis anser minst sagt korkat. Tydligen är det åtskilliga som totalt saknar begrepp om en sak och av den orsaken utgör ett hot mot rikets säkerhet. Kanske det vore dags att dessa personer fick ägna sig åt något som vore mindre men för gemene man. Därtill verkar det som om åtskilliga inom stat, landsting och kommun behöver få sig en utbildning i rikets säkerhet och hur det påverkar deras arbete. För när sådant här händer så undrar man verkligen hur dessa människor har tänkt egentligen...

/ Ma


Karlskronas hamn på webben

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela