Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fler myndigheter läcker sekretessbelagda uppgifter

Publicerad 2017-07-31 21:53:34 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, nyheter, politik,

  Tydligen är det där med att myndigheter läcker sekretessbelagda uppgifter som hos Transportstyrelsen inget nytt.

  Det uppdagades redan 2012 att Skatteverket, polisen och Kronofogden gjort misstaget att outsourcing av sin dataverksamhet med följd att hemliga uppgifter hamnade i fel händer. 
  Det som räddade de ansvariga den gången var att de kom i skymundan av den så kallade saudiaffären. ( Vad det nu var för något, jag har glömt).
  Då det där med att myndigheter outsourcar sin it verksamhet med transportstyrelsens resultat är inget nytt. Det verkar som om våra makthavare inget lär sig eller så saknar de helt förmågan att ha något slags säkerhetstänkande när det gäller IT-driften. För denna skandal var det nog konstigt att den inte hände tidigare...

/ Ma

Skatteverket, Polisen och Kronofogden läckte sekretess

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela