Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bilpyroman härjar

Publicerad 2017-07-16 17:30:09 i Allmänt, Allmänt, Regionalt, bilar,

  Det verkar onekligen som Norrtälje har drabbats av en bilpyroman. Inatt brann det upp tre bilar på Drottning Kristinas väg. 

  Vid 13-tiden idag så var det en garagevägg på samma gata som fattat eld. Båda bränderna tros vara anlagda. 
  Undra om det kan vara samma bilpyroman som härjade vid Ledinge förut som har hittat in till Norrtälje? I vilket fall som helst är jag glad att vederbörande inte har hittat till mina trakter. För vid Drottning Kristinas väg brukar jag inte hålla hus. Fast helst vill jag att polisen tar och sätter bilpyromanen inom lås och bom så vi slipper vederbörande. Denna kostar samhället för mycket pengar. Dels skattepengar, dels försäkringspengar. Så man gott säga att bilpyromaner är dyra i drift. Vi har nog knappast råd med dem.

/ Ma


Garagevägg brann vid Drottning Kristinas väg
Bilbrand vid Drottning Kristinas väg

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela