Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Varg i stan

Publicerad 2017-01-26 11:49:34 i Allmänt, Natur och friluftsliv, Regionalt,

   Nu har det skymtas varg alldeles inpå knutarna i ytterområdet i Norrtälje. Inte långt ifrån där jag bor har varg syns till, inte mindre än två gånger. 

  Det är i Solbacka och Långgarn som vargen har visat sig. Dvs inom gångavstånd för mig som bor i Grind. Så snart kanske man möter vargen när man går ut på parkeringen och ska ta bilen någonstans. Synen av varg där är ju inte helt otänkbart när den brukar hålla till i Solbacka och Långgarn. Då är det ju inte så många steg för den innan den är här. 
 Än har jag inte sett vargen här. Men snart kanske den observeras knallande runt inne i centrala Norrtälje. Den verkar ju tycka att det är intressant med tätbebyggda områden. 
  Det värsta är att jag inte är så pigg på att bo granne med vargen. Hade nog helst sätt att den höll sig djupt inne i skogen. Fast jag har faktiskt sett varg förut. Det var för många år sedan i trakterna kring Mitt Sommartillhåll. Så får jag syn på en varg här så lär jag känna igen vargen och inte ta fel på varg och hund som tydligt är vanligt...

/ Ma


Varg observerades i Norrtälje

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela