Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SD orsakar politiskt kaos

Publicerad 2017-01-19 20:49:19 i politik,

  SD kommer att orsaka politskt kaos om deras opinionsiffror fortsätter att gå upp på samma vis som de har gjort nu. De har just nu fått noteringen att de är det nästa största partiet.Det är bara socialdemokraterna som är större ä SD. De har alltså gått om Moderaterna storleksmässigt. Inte mycket, men ändå. 
   Fortsätter detta och står sig fram till nästa val kan det bli mycket besvärligt läge i riksdagen. För det finns en osynlig och mycket hemlig maktaxel som innebär att socialdemokraterna och moderaterna gör upp i viktiga frågor som rör detta land. Den riskerar nu att spricka och ingen av partierna kan ju tänka sig att ta in Sverigedemokraterna. Så nu lär ju detta bli väldigt besvärligt. 
  De enda som lär vara nöjd med den opinionsundersökning som kommit idag av de etablerade parierna lär vara Centern för de har gått upp och jag gissar att denna uppgång består utav personer som tycker att den nuvarande flyktingpolitiken är allför tuff. De andra partierna har ju försökt härma SD på den fronten. Men det verkar inte som om de har haft särskilt mycket för det opinionsmässigt. De verkar däremot som om de har spelat dem i faten och gjort att Sverigedemorkaterna har gått upp ännu mer. Nu får vi se hur mycket de kommer att gå upp till innan valet eller om det blir platt fall innan valdagen...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela