Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Snart blir kontanter förbjudna

Publicerad 2017-02-04 18:47:51 i Allmänt, Nyheter,

  EU har just klubbat igenom en plan som kommer att göra kontanter förbjudna i EU. Inte ett dyft har detta kommit ut i press och media. Jag råkade även slump få syn på en artikel om detta på en sajt som har rykte om sig ha lite ovanligare åsikter. Men man bör ju alltid kolla vad det står i meningsmotstnåndarnas media för att få deras syn på saken.

  Denna artikel tycker jag dock var intressant och läsvärd och har nog knappast något att göra med vilka som står bakom nättidningen.
  För det förvånar mig inte det minsta att EU vill skrota kontanterna. De har redan börjat med detta hos en stor del av bankerna som har slopat kontanthanteringen. Det är väl knappast att förvånansvärt att EU har stort inflytande i bankvärlden.   
  Så snart är nog våra gamla sedlar mynt något som har blivit historia. De kommande generationerna kommer att ha svårt att förstå vad kontanter var för något och hur man betalade med dem.
 Tur att man har hängt med i utvecklingen och skaffat sig både kort och mobil som betalningsmedel istället för kontanter. För kontanterna är ju snart utrotade. Det såg EU till att de kommer att bli...

/Ma


EU förbjuder kontanter

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2017-02-06 12:14:47

Oj, jag som älskar kontanter...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela