Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Överklaga byggbeslut

Publicerad 2017-02-09 17:20:48 i Allmänt,

 Det där med att överklaga byggbeslut oftast en meningslös sysselsättning. Det ska till något mer än hälften hutlöst gott om pengar som Fredrik Lundberg eller vara så känd som Sveriges kung.

  Dessa herrar ägnat sig åt att överklaga byggbeslutet om Nobelcentret. Men tji fick de. Nobelcentret ska byggas så det förstör kungens utsikt. Det har framförts åsikter om att byggnaden kommer att bli ful och för stor. Men det verkar vara lika lönlöst för dessa herrar som folk i allmänhet som överklagar byggbeslut. Nobelcentret ska placeras på Blasieholmen och inskränka på kungens utsikt.
  Det tydligen inte bara vanliga människor som får stå ut med att utsikten förändras och förstörs av nya byggnader. Förr inbillade jag mig att det var det. Men det är fel det förstår jag nu. 
  Även jag har fått min utsikt förändrad pga byggandet av byggnader. I Norrtälje har jag får skymta det nya området Solbacka strand höghus. Vid Mitt Sommartillhåll kom det helt plötsligt upp en stor villa som skymde havsutsikten i min ungdom. Så ska man har sjöutsikt så bör man vara på det klara med att man ska bo alldeles intill vattenlinjen med risk för översvämningar. 
  Det där med att överklaga byggbeslut är tämligen värdelöst att göra. För finns det markbit kvar är risken stor att den bebyggs...

/Ma


Länk till artikeln

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela