Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Rånarhelikoptern flyger turister idag

Publicerad 2017-08-16 17:33:24 i Allmänt, Allmänt, Natur och friluftsliv, Nyheter, Regionalt,

 Har någon undrar vad den berömda rånarhelikoptern som stals utan för Norrtälje 2009 tagit vägen? Den som användes vid Västberga rånet och där rånarna fick med sig 39 miljoner kronor. 

 Några pengar har aldrig återfunnits vad jag vet. Helikoptern återfanns däremot och den har numera fått andra arbetsuppgifter. Den flyger turister i Hemavan och Tärnaby. Så är det någon som känner för en åktur med den berömda rånarhelikoptern så är det dit man ska bege sig. 
  Helikopterrånet är nog ett av de mest spektakulära rånen som har förekommit under tiderna. Helikoptern stals utanför Norrtälje. Närmare bestämt i Förlängningen vid Roslagens helikopterflyg. Den användes samma natt för att landa på värdedepåns tak vid Västberga. Därifrån lyckades de få med sig över 39 miljoner kronor. Inget dåligt byte. Speciellt inte med tanke på att dessa pengar inte återfanns. 
  Så man kan ju vara spekulera i vad dessa pengar har används till eller om de har lyckats med att tvätta pengarna. Fast i så fall tror jag att myndigheterna snart skulle handla upptäckt pengarna. Så nu är bara frågan vad alla dessa 39 miljoner tog vägen någonstans...

/ Ma


Helikopterrånet

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela