Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Håll avståndet, bilister.

Publicerad 2017-08-21 15:06:31 i Allmänt, Allmänt, Resor, bilar,

  Idag fick jag syn på ovanstående bil med denna tänkvärda text i bakrutan. Jag kan säga att även jag tillhör den skaran som tycker att det är mycket irriterande när mina medtrafikanter envisas med att ligga alldeles för nära när man är ute och kör.

  För vad händer om jag av någon anledning skulle tvingas tvärbromsa? Jo, man får deras bil in i bakluckan på min egen. Som om det inte är nog med det så ligger vissa så nära att man skulle kunna tro att det är jag som bogserar dem. Vilket inte är fallet. 
  Jag har svårt att förstå att man vill ligga så nära framförvarande bil. Men det är tydligen att många vill det. Därför var denna bakrutetext så fenomenal. Jag funderar på att skaffa mig något liknande till min bil också.. 

/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Norrsken Emma

Publicerad 2017-08-21 15:47:00

hehe bra text de var! =)

ha en toppen dag
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela