Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bilvandalisering i Roslagen

Publicerad 2017-08-14 20:29:27 i Allmänt, Allmänt, Regionalt, bilar,

  Det är tydligen att någon eller några har fått för sig att sätta stopp på en del av bilismen i Roslagen igår och inatt. I morse var det 48 stycken bilägare som hade sina bilar som stod i Rimbo som hade fått sina däck sönderskurna.

  Som om det inte var nog med det så hade någon/ några roat sig med att kasta ut fotanglar som hade punkterat åtskilliga däck på väg 276 vid Vettershaga.
  Helgens vandalisering av bilar har varit dyr. Både för försäkringsbolag och bilägare. De enda som eventuellt kan ha tjänat pengar på det är däck firmorna. Fast frågan är väl om de ligger hemma med så mycket däck av rätt dimensioner. Det ju inte säsong just nu för det. Så någon som har någon egentlig vinning av det kan jag nog inte hittat, förut de ligister som gjorde det. De måste ju ha fått ut något av sitt illvilliga tilltag. 
  Jag kan inte förstå hur någon/ några kan ägna sig åt något så idiotiskt dumt och kan inte göra något annat än lida med dem som drabbats av dessa ligister. Hoppas bara att polisen får tag i dem och burar in dem. Jag är som vanligt inte säker på att det är vanliga busungar som gör det. Det är lite för utstuderat för det. Jag tycker mig skymta något dolt som får mig att inse att det kan vara vuxna människor som gör det och då hjälper det inte med att bygga en massa fritidsgårdar. Det är annat som ska till för att få slut på detta. För slut på detta måste det bli och det är snart...

/ Ma
 

Sönderskurna bildäck
Fotanglar

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela