Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Voff, voff...

Publicerad 2017-04-01 16:00:00 i Allmänt, Regionalt,

   Norrtälje kommun är Stockholm läns hundrastgård kommun. Här går det 135 stycken jyckar på 1000 invånare. 

  Det är annat än mot till exempel Solna där det endast finns 34 jyckar per 1000 invånare.
  Det är bara att konstatera att antalet jyckar i gatubilden är betydligt fler här i Norrtälje än i Solna. Där är tydligen hund ett mycket ovanligt husdjur.
  Här i trakterna där jag bor är hundar ett mycket vanligt inslag i gatubilden. Jag brukar se folk gå sina rastningsrundor med sina jyckar när jag tittar ut genom fönstren. På morgonen och kvällen är det väldigt populärt att gå en vända med hunden. Så sätter jag mig en stund på balkongen när det blir varmare, så kan jag kolla in en bunt hundvänner som går där med sina hundar. Det är ju inte helt ovanligt att höra hundarna skälla heller. Men det är sånt som hörtill. Norrtälje är ju trots allt en hundrik stad. Den hundrik i Stockholms län...

/ Ma


Norrtälje - Hundrikast i Stockholms län

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela