Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Terrordåd

Publicerad 2017-04-07 20:22:06 i Allmänt, Nyheter, nyheter,


 Idag straxt före 15-tiden körde en lastbil in i Åhléns på Drottninggatan i centrala Stockholm. Innan dess hade lastbilen mejat ned åtskilliga människor i dess väg.
  Nu går polisen ut och efterlyser en man som syns på bilder från någon övervakningskamera. 
  Kanske någon som känner igen honom. Jag gör det inte. Men är ganska säker på att någon i vårt avlånga land gör det. 
 Själv lider jag med alla som har berörts på ett eller annat vis av denna händelse. Jag tycker också att alla ska ta och kontakta de som de som kan vara oroliga och kanske misstänker att de befinner sig inom katastrofområdet. I det fallet uppmanas det till att använda sociala medier. Kollar man på t.Ex Facebook så dyker upp en sida där man kan snabbt göra en uppdatering om att man är ok och på det sättet nå ut till åtskilliga. Många av telefonbolagen har också skippat avgifter för att ringaoch sms just. Så av den orsaken ska man inte hålla sig från att kontakta folk. Däremot har redan några av telenäten på vissa håll blivit överbelastade. Då det där med Facebook och andra sociala medier är att föredra just nu...

/ Ma


Efterlysning Bild

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela