Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Stenkastningen i Tensta

Publicerad 2017-04-08 18:56:19 i Allmänt,

   Jag kommer aldrig förstå mig på hur man kan göra något som detta. Speciellt när jag är säker på att de som gjorde det säkert kände till vad som hade utspelat sig i Stockholms city. 

   Jag tror knappast att det beror på att de som gjorde det inte förstod att poliserna som var där hade att göra med eftermiddagens terrordåd i city. 
  Tyvärr misstänker jag att de som gjorde detta sympatiserar med de/den som utförde terrordådet i city.
  De fick med andra ord syn på polisen och började sin vana trogen att hindra polisen i sitt arbete. För det är ju vad de brukar göra och tydligen verkar anse är rätt och riktigt. 
  Vore det inte dags att bura in dessa stenkastare och hindra dem från mera dumheter. Jag misstänker att de kanske inte bara är en massa vilsna ungdomar som vissa vill påstå. Vissa av dem har säkert nått myndighetsålder och mer och då passar ju finkan fint åt dem.
  Troligtvis kommer de då säkert sätta ett antal terrorist sympatisörer inom lås och bom. För detta område lär ju vara ett utmärkt gömställe för dem. För terrorist sympatisörer har lite svårt att smälta in överallt. Jag tror inte de skulle smälta in lika bra på t.ex Lidingö eller Täby. Så egentligen kanske man inte ska bli förvånad över stenkastningen mot polisen i en så kallad go zone straxt efter ett terrordåd iStockhoms city...

/ Ma

Skriv inläggstext 

Stenkastningen i Tensta

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela