Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Roamingavgifterna borta inom EU i sommar

Publicerad 2017-04-06 14:30:01 i Allmänt, Nyheter, Regionalt, Resor,

   Nu är det slut på roamingavgifterna inom EU. Den 15 juni är de puts väck. Så nu kan man lugnt surfa på mobilen utomlands, så länge man är kvar inom EU. Någon chockhög räkning pga surfade inom EU är det slut med då. 

  Detta har varit på gång länge och nu är det spikat vilket datum som roamingavgifterna försvinner.
  Så nu slipper man snart har mobilen inställd på att inte tillåta datatrafik via roamingnät.
 Suveränt för mig som brukar befinna mig i gränstrakterna och få in Telia sonora och dylikt på min mobil trots att jag befinner mig i Sverige. Då behöver jag inte längre bry mig om att kolla om mobilen kopplar upp sig mot svenskt eller finskt mobilnät. Detta har varit ett gissel för mig och många fler. Men i sommar blir det något som jag inte längre behöver tänka på. För i trakterna kring Mitt Sommartillhåll är detta väldigt vanligt. Det brukar räcka med att en stolpe har blåst ned eller dylikt för att sådant ska ske och på vissa ställen sker det ändå. Men så är det ju inte långt till Finland därifrån heller. Det är ju bara rakt över vattnet på vissa håll.

/ Ma


Roamingavgifterna försvinner

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela