Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Påskdagen - Snö

Publicerad 2017-04-16 13:33:18 i Allmänt, Hem och trädgård, Regionalt,

  Påskdagen i år har bjudit på en överraskning i form av SNÖ. Inatt har det kommit så mycket snö att jag var tvungen att leta fram borsten till bilen för att bli av med all snö som hade dimpit ned på min bil. 

   Som om det var nog med det så var det rätt halt också. Det märktes av när jag var ute och körde för en stund sedan. Fast det är nog inte så konstigt. Bilen har ju sommardäcken på. Det är ju lag på att man ska bytt från dubbdäcken nu och det är också gjort nu.
  Så det där med snö idag var inte så lägligt. Jag hade egentligen tänkt ta mig en tur till Mitt Sommartillhåll och fixa med lite pyssel inför våren. Men det skulle inte funka så bra med tanke på att det är snö på marken. 
  Så jag får hoppas snön har smält undan tills imorgon så att jag kan ta mig en tur dit då och göra det jag hade planerat idag.

/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela