Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Stäng av Samsung Galaxy Note 7 bums

Publicerad 2016-09-10 19:24:55 i Allmänt,

   Har man en mobil av typen Samsung Galaxy Note 7 så gör man bäst i att stänga av den bums. Den kan både börja brinna och explodera. Tillverkaren Samsung har gått så långt att de uppmanar alla ägare att lämna tillbaka och byta ut mobilmodellen så snart som det är möjligt.
  Så det är bara att införska  en ny mobil om man har skaffat sig denna. Jag har ännu inte bytt ut min gamla Huawei så jag klarar mig undan den här gången. Men jag tycker man lite då och då hör talas om att mobiler börja brinna  och det verkar inte drabba endast Samsung. Det verkar vara ett litet återkommande problem. Så ska man vara på den allra säkraste sidan så ska man väl egentligen inte ha någon. Men vem klarar sig i dagens samhälle utan en mobil. Det är lite svårt. Åtminstone tycker en sådan uppkopplad person som jag det.
  Få se vilken tillverkare som kommer få gå ut härnäst med att de uppmanar sina användare att byta ut dem. Jag gissar det inte dröjer så länge innan det uppdagas att det är fler mobiler som har detta problem. Så den gamla regeln att inte ladda mobilen med man sover och hålla den under uppsikt gäller nog ännu mera nu,än den gjorde förrut. Fast jag måste medge att jag tycker det var ett mycket klokt beslut av Samsung att göra så här att de återklallar sina sålda mobiler när detta upptäcktes...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela