Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Solbacka strands byggarbetsplats olaglig

Publicerad 2016-09-19 19:47:33 i Regionalt,

 
   Det nya bostadsområdet Solbacka strand som håller på att byggas i närheten där jag bor är en olaglig byggarbetsplats. Det har nu framkommit att där bland annat grindarna varit öppna så att barn kan springa in och skada sig. Det saknas ordentliga byggnadsställningar och mycket mera.
  Det har gått så långt att ett företag som är inblandat i det hela har ställt in abetet tills vidare. De närmaste grannarna klagar över oljud från byggarbetsplatsen tills sent på kvällarna. Det är framförallt de som bor invid byggarbetsplatsen vid Tunvägen. Tur att jag bor lite längre bort. Även om jag från sovrumsfönstret kan skymta Solbacka strands byggnadsarbetsplats och se en liten del av hur det ser ut där på håll.
  Dessutom bygget anmält till kommunens bygg- och miljöförvaltning, arbetsmiljöverket och till Byggnads Mälardalen. Så det lär inte vara populärt. Som om det inte vore nog med det är det en härva med leverantörer och underleverantörer, där en åtskilliga verkar ha klantat sig. Till exempel har de glömt att gräva vatten och avlopp vilket gjort att det fått göras om.  Väggar har isolerats när det regnar och fukten har täckts in efteråt för att ta några exempel.
 Tur att man inte har köpt någon bostadsrätt där i alla fall. Det verkar som om det är mest trassel med detta nnybyggada område. Åtminstone verkar det vara så för området Gräddhyllan Emmaus 23-27 bakom Markuskyrkan i Grind i Norrtälje som är det senaste tillskottet av bostäder i Grindområdet i Norrtälje...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela