Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bilbrännarna har hittat hit

Publicerad 2016-09-26 20:05:22 i Regionalt,

 
 
 
   Nu är det tydligt att bilbrännarna har hittat till min hemstad Norrtälje. Åtminstone ser det ut så på Vigelsjövägen. Där stod det två utbrända bilvrak imorse och två brandskadade bilar lär ha fraktas iväg innan dess. Så nu tvistas det om det var något elektriskt fel som satt eld på någon av bilarna eller om det hela var anlagt.
  Jag gissar på att det hela var anlagt. Av vilken orsak vill jag inte utala mig om, även om jag har några misstankar men de är så grundlösa att jag inte törs tala om det. Det är bara en tanke som har slagit mig och den kan ha vilselett mig totalt. Så något uttalande om detta gör jag inte. För är det som jag tror är det något form av hämdaktion och då kan vara fler som kan råka illa ut.  Fast varför de skulle drabba så många fler som stod brevid är jag mycket tveksam till samt också om vem som ägde bilen som det först lär ha börjat brinna i. Har jag fel på någon av punkterna så håller inte min teori
 . Däremot så ser det rätt kusligt ut med dessa bilvrak. Det ser ut som en krigszon där de står där och ser ut som spöken i en hörna på parkeringen. Jag var och kollade in dessa bilvrak på förmiddagen.De var verkligen utbrända de två som stod kvar. Däcken hade smält och asfalten var förstörd under. Så det blir nog en dyrbar historia för Bostadsrättsföreningen om den inte har försärkingar som täcker det hela eller om det kanske är några andra som äger marken där. Jag är inte så insatt i ägarförhållanderna där. Men annars är det väl vi skattebetalare som får stå för det hela. En sak vet jag i alla fall. En av de bilar som blev skadade hade samma försäkringsbolag som jag. Så jag får nog vara med och betala skadekostaden på det via bilförsäkringen som jag har på min Volvo. Dyrt det här med bilbränder. Jag hade hoppats att min hemstad skulle slippa dem. Men det verkar jag tyvärr ha fel i den förhoppningen...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela