Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Radiotjänst tabbar

Publicerad 2016-10-17 21:22:57 i Allmänt,

 Radiotjänst har fått ett löjets skimmer över sig, sedan deras senaste blunder då de tog en våningssäng för en TV-apparta. Radiottjänst verkar minst sagt lite klantiga. För hur kan de annars ta fel på en våningssägn och en Tv- För de var precis det de gjorde i Karlstad.
  Där hade de ringt på hos en kvinna och hennes tolv årige son hade öppnat och blivit tillfrågad om de hade TV-apparat. Kanske det hade sonen svarat. Bara det är ett avtalsstridigt brott. Det står tydligt i Radiotjänsts direktiv att de inte ska fråga barn om sådant. Men detta direktiv verkar Radiotjänst totalt vara ovetande om eller stuntade i.
  Så nu vet alla som har en våningssäng att den kan tas för Tv-apparat om Radiotjänst kommer och hälsar på och det verkar de göra hos alla som inte lydigt betalar sin Tv-avgift till dem. Att de skulle hälsa på hos mig ser jag som otroligt, då jag faktiskt betalar min Tv-avgift. Men så har jag också en platt-TV i ett hörn som jag tittar på ibland. Så jag räknar inte med något besök från dem. Men kanske dyker de upp hos mina TV-lösa grannar om jag skulle ha några sådana. Jag misstänker att dessa i så fall är få. För när jag någon gång är ute efter mörkrets inbrott så ser man väldigt ofta att folk har TVn på och många av oss som bor i detta område har säkert flera Tv-apparater. Men har jag inte sett någon som jag skulle kunna misstänka vore utsänd från Radiotjänst i mitt område. Så misstänker att staten får in sina licenspengar ifrån oss som bor häromkring...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela