Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ny bud om den ryska ubåten...

Publicerad 2016-10-03 20:58:06 i Allmänt, Regionalt,

  Nu har det kommit nya bud om den ryska ubåten som hittades utanför Grisslehamn. Nu har Kustbevakningen undersökt ubåten med en obemannad farkost. Den ryska ubåten förliste utanför Grisselhamn för cirka 100 år sedan och nu är det snack om att den ska bärgas.Men när det snacket kom igång så var det så att svenska myndigheter hävdade att ubåten inte kunde ses som övergiven och därmed nekades den att bärgas.
  Nu hävdas det från ryskt håll att den innehåller sprängämnen som är intakta och att det skulle vara alltför farligt att bägra den. Alltså skulle det vara bättre att låta den ligga. Jag vet om någon av teorierna egenligen är den saningsenliga. Men en sak verkar dock vara klart. Både de ryska och svenska myndigheterna ser helst att den ryska utbåten förblir kvar på havets botten och inte kommer upp till ytan.
  Vad kan det vara för hemligheter som den ryska ubåten lurar på under ytan? Jag har ingen aning. Men lite lurt verkar det vara och mynidgheterna har lagt locket på om hemligheten. Så nu blir frågan om ubåten kommer att få ligga kvar på havets botten eller inte? Jag gissar att den kommer att få göra det. Anledningen till detta är dock ganska oklar. Men om mynigheterna är så ovilliga att låta ubåten bärgas så finns det nog en orsak till det. Fast det skulle vara någon av de orsaker som har framförts tror jag icke på...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela