Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Jul redan

Publicerad 2016-10-15 18:10:44 i Allmänt,

Idag när jag var och handlade så var det tydligt att det redan var full fart på julförsäljningen redan.
De hade fullt med adventsljusstjärnor, tomtar och allehanda julprydnar i en butik. Jag slogs genast av att jag tycker att det allldeles för tidigt. Än är det bra tag till jul, tycker jag.
Men varje år tycker jag det verkar som butikerna börjar med julprylarna tidigare och tidigare. Det slutar väl med att man kan köpa sina julgrejor vid midsommarn om detta fortsätter på samma sätt. Kan man åtminstone inte få fira All Helgonahelgen först eller har de kanske tagit bort den också, som de gjorde med Annan Dag Pingst...
/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Hannah Margreta

Publicerad 2016-10-15 19:27:16

Det är dock bara två månader kvar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela