Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

F.d Grindservicehus blir flyktingboende

Publicerad 2016-10-08 17:59:40 i Regionalt,

 
 
 
  Grinds f.d Servicehus blir flyktingboende. Nu står det alltså klart vad det blir av Grinds f.d Servicehus. Förrut har det snackats om att det skulle bli ungdomsbostäder och hyreslägenheter. Men nu ska det alltså användas till flyktingbostäder i väntan på försäljning. För säljas ska det f.d Servicehuset. Till vem eller vilka är oklart. Men jag börjar misstänka att den kommande köparen är Migrationsverket och då blir det säkert flyktingbostäder av alltihopa.
  Samtidigt tycker jag att det rimmar lite illa med att de slår igen flyktingboenden i andra delar av kommunen (Häverö). Det lär ju minstka med flyktingar så till och med Bert Karlsson med sina flytkingförläggningar säger upp personal och stänger anläggningar.  Samtigit går Norrtällje Kommun ut och säger att det ska bli inflyttning av flyktingar redan i oktober i det f.d Servichuset. Så jag måste säga att jag tycker det hela verkar mycket konstigt. Varför kunde inte börja med att göra klarat det gamla servicehuset till lägenheter istället. Så vore det ju fix färdigt för uthyrning sedan. Som det nu är så verkar det ju inte riktigt färdigt tänkt. Men samtidigt är jag inte alls förvånad över att det blir flyktingboende där. Det har ju snackas mycket och länge om att det måste fram fler flyktingförläggningar och de har ju mer eller mindre dammsugit efter alla lämpliga lokaler för detta. Men nu står det i alla fall klart att det åtminstone för ett tag blir en drös med flyktingar som kommer att bosätta sig i f.d Grinds servicehus...
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela