Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vandaliseringen i Norrtälje

Publicerad 2016-11-17 18:51:12 i Regionalt,

  Någon eller några har roat sig med att krossa glaset på ett antal busskurer inatt. Det är totalt sju busskurer som slagits sönder. I förmiddags upptäckte man skadegörelse på hållplatserna Campus Roslagen, Solbackastugan, Kustvägen, Västra Knutby, Baldersgatan, samt två kurer vid Rodengymnasiet. Nobina som är de som har hand om bussarna i Norrtälje får ta och sanera detta. 
  I helgen var det bilar som blev vandaliserade. De bilarna stod parkerade längs Hamnvägen, Arholmagatan och Bältartorpsgatan. Men det verkar som polisen grep en yngling som blev utpekad som gärningsman. Men jag får en känsla av att detta med glaskrossande och först bilar och nu senast busskurer har att göra med samma gäng som härjar runt. 
  De kanske lärde sig i helgen att inte sparka sönder vindrutorna på bilarna som stod parkerade. Men det verkar som om dessa vandaler rör sig lite samma område. Så jag tror på något vis att det är samma personer som gör detta. 
  Nu väl stora frågan vem som är så dum att det gör så. Ungdommar säger någon. Jag tyvärr inte lika tvärsäker. Det kan lika gärna var någon missanpassad invid som gör detta för att hämnas på samhället. Om det är ungdomar som gör detta, så kan de som är föräldrar eller vårdnashavare försöka att få någon ordning på sina glin. Annars får de väl försöka få hjälp med det, om deras glin är så besvärliga så att de ägnar sig åt sådant här. Samhället lider redan och det har nog knappast råd med mera vandalisering. För detta är något som drabbar de flesta genom höjda försäkringspremier i det första fallet och ganom höjning av skatten i det andra.
  Men en sak är jag ganska säker på när det gäller dessa individer som beter sig så här. Det är att de betalar nog kanppast vare sig försäkringspremier eller skatt. Så mycket pekar ju mot ungdomar i det fallet. Men det finns även vuxna individer som inte heller betalar sådant och då bryr man sig nog knappast om att det kostar. För man är ju inte med och betalar det. Vad som ska få dessa individer att förstå det idiotiska med att hålla på med sådant är jag dock inte säker på. Fast en sak är jag ganska säker på. Det är inte någon ensamsyssla de ägnar sig åt. Så här får nog samhället försöka få tag i dessa gäng och ställa dem till svars...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela