Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Storprotest mot SD-gala på Grand Hotel

Publicerad 2016-11-04 21:25:11 i politik,

Det är SD-gala på Grand Hotel där det så kallade "Frihetspriset" delas ut. Detta har resulterat i att Grand Hotell har fått bottenbetyg på sin Facebook sida. På Facebook sidan kan man recensera hotellet och ge det mellan ett och fem stjärnor. Nu har folk uppmanats till att bojkotta och att ge hotellet utselt betyg och nog har hotellet fått uselt betyg. För närvarande lär det vara runt 2,5 mot innan de hyrde ut till Sverigedemokraterna (SD) 4,5. 
   Det är helt enkelt folks sätt att protestera mot att SD får hyra hos Grand Hotel när de ska dela ut sitt "Frihetspris". Det verkar inte som om folk gillar det. För vore det några SD som inte var upptagna med att hata invandrare så skulle kanske gå in på hotellets facebooks sida och ge hotellet fem stjärnor. Men som vanligt visar Sd att de inte kaptabla till det. Så nu tror faktiskt att Grand Hotel har sjunkit ännu mera än det var i eftermiddags. 
  Så det är bara att konstater att Sverigedemokrater är några som verkligen har svårt att få hyra. Hha är i Norrtälje satt Folkets Hus stopp för dem alldeles innan deras framträdande för ett litet tag sedan. Där har det sedan framförts att SD ska beviljas skadeståd pga detta. Så det där med att hyra ut till SD är en mycket känslig punkt. Bäst att ha annan politisk hemvist om man inte vill riskera en bli av med lokalen för en politisk sammankomst. Det verkar som det är svårt för SD med lokalfrågan både här och där. De är helt enkelt inga populära hyresgäster. Kanske bäst att de försöker att skaffa sig egna lokaler till sådana här saker. De är ju snart lika impopulära som vissa MC-gäng när det gäller att hyra lokaler...
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela