Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Polisens guide hur man slipper hastighetesböter

Publicerad 2016-11-07 19:06:06 i Allmänt,

 
 
 
  Jag fick av en slump se en guide som polisen hade lagt ut på sin facebooksida om hur man slipper hastighetsböter och jag måste faktiskt säga att den stämmer till hundra procent. Följer man den är det nog definitivt omöjligt att få hastighetsböter. Denna guide ser ut så här: 

 ”Titta efter skyltarna som visar fartgränserna. Innanför den röda ringen finns svarta siffror på gul botten. Siffran anger maximal hastighet”. 

 ”Leta upp hastighetsmätaren på instrumentbrädan i din bil. Det finns en pil som visar vilken hastighet bilen färdas i. Läs av denna siffra”. 

 ”Sista och svåraste punkten: Anpassa din bils hastighet till vägens hastighetsgräns. Polisen kan nämligen inte bötfälla dig om du inte kör för fort. Klart”. Detta var tipsen från polisen för att slippa hastighetsböter. Egentligen ganska glasklara saker. 

 Men det är ju det sista som är svårast. Så därför lägger jag till några saker till som man ska tänka på om man vill slippa hastighetsböter. Kolla runt efter poliser som står med hastighetskameror i handen. Bara någon som står och tittar på trafiken längs vägen kan vara misstänkt i detta fall. Så sänk genast hastigheten om det finns någon som kan misstänkas vara en trafikpolis och håll lagenlig hastighet.

 Som om det inte vore nog med det ska man också ha ögonen med sig och kolla efter fartkameror som dyker upp lite varstans och inte bara på de gamla vanliga platserna. De ska utöka antalet hastighetskameror och de har redan satt upp nya lite varstans. Så där ska man också ha ögonen med sig om man vill slippa hjälpa staten med att hosta upp pengar till hastighetsböter. Detta var lite tips från mig.

/Ma

  

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela