Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Norrtäljes fulaste byggnad utsedd

Publicerad 2016-11-13 19:37:58 i Regionalt,

  Nu är Norrtäljes fulaste byggnad utsedd. Den byggnad som vart utsedd till detta var Biltemas byggnad och köpladorna vid Norrtelje Porten som ligger vid Norrtäljes södra infart. Den har just idag blivit utsedd till Norrtälje fulaste byggnad. 
  På andra plats hamnade en byggnad som vid omröstningen om Norrtäljes vackraste plats hamnade på tredje plats. Men den här gången har den hamnat på andraplatsen då det gäller att vara Norrtäljes fulaste byggnad. Det är inget mindre än Norrtälje konsthall/Norrtälje museum. 
  De övriga finalister i denna omröstning har varit Cenrtrumhuset med stadsbibilotetket, Gjutaren och Sportcentrum. Men inget av dessa har ens kommit i närheten av det antalet röster som Biltema och köpladorna vid Norrtelje Porten fick i denna omröstning. 
  Så nu är Norrtäljes fulaste plats utsedd och jag kan konstatera att jag besöker den rätt ofta och oftare kanske det blir för det är fler butiker på gång där. Den som kommer att öppna ganska snart har jag hört är Lager 157. Så nu inser jag att man för att handla måste bege sig till Norrtäljes fulaste område. Men jag är glad att jag inte bor i kvarteret Gjutaren för det var ju med i omröstningen om Norrtäljes fulaste byggnad och det kan ju inte vara så kul att bo där, misstänker jag. Men så fult som Norrtelje Porten med Biltema och köpladorna är det inte. För det är defintivt fastslaget nu....
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela