Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Årets snökaos

Publicerad 2016-11-09 17:46:52 i Regionalt,

  Nu var det dags för årets snökaos, när den fösta snön för i år anlände. Åtminstone här i Roslagen. Som vanligt slutar bussarna att gå. Idag var bussen till och från Stockholm inställde tillsammans med de flesta andra bussarna. Så det var verkligen svårt att ta sig någonstans och bor man utanför staden så är det näst intill omöjligt. Själv kunde jag förbanna mig att jag inte hade kommit mig för att beställa tid för däckskifte lite tidigare. För jag tillhör de där som helst inte bör vara ute nu just nu och åka runt pga att jag har sommardäcken kvar på bilen. Så jag har ägnat mig åt att ta mig runt i min hemstad idag genom att gå och åka med mina vänner som inte hade väntat med däckskiftet. 
  Nu får vi snart se om bussarna här runt snart kanske börjar att gå igen. Det har varit tomt på sådana här. Speciellt tomt har det varit sedan de ställde inte 676 som går mellan Stockholm och Norrtälje och anses vara en pendlarbuss. Den brukar i vanliga fall gå var tioende minut till Tekniska högskolan/Danderyds sjukhus, men idag har bara gått någon enstaka tur. Allt pga att den första snön har dimpit ned. Så här brukar det vara varje år tycker jag när det gäller SL. Så jag har bara gått och väntat på detta. Men i år kom snökaoset mycket tidigt. Förra året har jag för mig att snökaoset inte kom förrän i januari någon gång. 
  I så fall har nu fått uppleva två snökaos på samma år. Allt pga av att vi har fått vinter i denna landsända, vilket vi brukar få varje år. Så vi se om snökaoset består imorgon eller om det. Själv fick jag känna av det där med att ha sommardäck på bilen inte var så värst smart igår. Jag kunde helt enkelt inte ta mig upp över backkrönet på en mycket brant backe här i staden. Jag fick helt enkelt backa tillbaka och välja en annan mindre brant väg istället. Så numera får jag låta bilen stå eller se till att den kanske kan få vintersulorna på den. Fast sådant här vinterväglag brukar det ju knappast bli så här tidigt. Få se om jag får uppleva liknande snökaos fler gånger i år...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2016-11-11 18:48:13

Det var allt lite kaos i Stockholm också. Klokt att ställa bilen. (Lätt att säga när man bor mitt i stan)

Svar: Tur att jag inte behövde åka in Stockholm för då hade jag inte kunnat ta mig hem. De hade ju ställt in buss 676 om jag inte hade tagit bilen förstås. Men det var kaos här också.. Tror inte att det var en buss som gick här i Roslagen. Allt var inställt.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela