Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Massdöd av fåglar i Ängelholm

Publicerad 2016-05-26 20:17:44 i Natur och friluftsliv,

  Nu har ett stort antal döda kajor och kråkor hittats i Ängelholm. Vad de har dött av vet ingen ännu. Men jag kan inte annat än minnas det där som hände när det damp ned en massa döda fåglar från skyn i både USA och här hemma i Sverige i Falköping.
Det spekulerades mycket i vad det hela kunde bero på. Fast vad jag vet så fick vi ingen ordentlig förklaring på vad det var som orsakdade fågeldöden. Den här gången ryktas det om förgiftning eller sjukdom skulle vara orsaken till att de många fåglarna har hittats döda. Det är ju inte få som har hittats.
  Hittills lär åtminstone två sopsäckar med döda fåglar har forslats iväg till Statens veterinärmedicinska anstalt som ska undersöka fåglarna och försöka ta reda på vad som tog död på dem. Få se om de kan komma med någon förklaring av massdöden av fåglarna i Ängelholm den här gången...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Days by Johanna

Publicerad 2016-05-27 12:36:54

Nått skumt är det, finns ju de som lägger ut gift som hundar äter som sen dör. kanske samma sak för fåglarna

Svar: Inte otroligt om det är så. Ruskigt i vilket fall som helst.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela