Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Uppsala drabbat av oroligheter

Publicerad 2016-03-30 20:29:40 i Allmänt,

  Nu verkar det som om Uppsala har drabbats av de oroligheter som förrut mest var något som verkade höra hemma i södra Sverige samt i Stockholms invandrartäta förorter. Under påsken har det varit mycket stökigt i områderna  Gottsunda och Valsätra. Flera bränder har startats och polisen, räddningstjänsten och ULs bussar har utsatts för stenkastning. Detta har lett till att Busstrafiken i Gottsunda stoppades på tisdagskvällen på grund av stenkastning och även under onsdagskvällen ställs den in från klockan 20. Allt pga att de oroligheter som varit i området.
  Även om det denna gång är Uppsala som drabbat av oroligheterna, så ser jag åtmintone en likhet. Det är invandrartäta områden som beskrivs som mångkulturella som drabbas av dessa bränder och där folk inte verkar ha lärt sig så mycket hyfs så att man begriper att man inte ska kasta sten på vare sig Polis, Räddningstjänst eller ULs bussar. Det verkar som dessa multikulturella bråkstakar borde omhändertas omgående eller är det kanske så att de redan är det och det är samma bråkstakar som förrut härjade i Stockholmsförorterna som Rinkeby och Tensta som nu har dragit iväg till Uppsala och tagit sitt tillhåll till Gottsunda. Skulle inte förvåna mig om den dagen då polisen lyckas få dem inom lås och bom, att dessa kravlaller och oroligheter helt enkelt skulle klinga av. För tror inte att det egentligen är så många som ängar sig åt dessa oroligheter. Men de är tillräckligt många då de springer ute och förstör för allmänheten. Dags att bura i dessa "strulputtar". Det blir billigare för samhället och skattebetalarna att göra detta.Det är något som jag är övertygad om...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela