Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Midsommarfirande

Publicerad 2016-06-25 21:05:00 i Resor,

 
  Det har ju som bekant varit Midsommar. Jag hoppas alla haft en trevlig midsommar. Själv har jag ägnat mig åt fira midsommar ombord på en båt. Jag och en kompis beslöt när vi såg väderprognosen att ta en tur till Mariehamn under självaste Midsommarafton. Väderprognosen hade lovat regn och vad skulle man då göra. Man vill ju inte gärna vara utomhus i hällande regn. Det är ju inte så roligt. Visserligen kan man ju vara hemma. Men vi ville ju ut och träffa lite folk och ha kul på Midsommarafton.
 
 
  Så min midsommarafton har jag tillbringat på en Ålandsbåt istället för att vara uti hällregnet eller sitta inne. Jag kan berätta att det var rätt mysigt att åka Ålandsbåt. Men brukar det ju vara för det mesta. Jag tror inte att jag har varit med om något riktigt tråkig sådan förrutom när vädret har ställt till det. Men på Midsommarafton var det lugnt på sjön. Knappat några vågor alls.
 
 
Givetvis passade vi på att utnyttja ett av Viking Clubs erbjudanden när vi åkte. Det här var ett av erbjudanderna som de bjöd på. Dvs gratis mazarin och kaffe i Cafeterian. Dessutom köpte jag Dumblekolor till Vikingpriset 47 spänn för en stor förpackning på 820 gram. Sen smet det också ned en del annat i Taxfreepåsen. Senåt vi naturligtvis gott också även om det inte var gratis.
 
 
Underhållningen ombord stod det här gänget för. Så i år tillbringade jag Midsommarafton tillsammans med en massa andra resenärer ombord på M/S Rosella. Idag som är Midsommardagen har jag inte gjort så mycket speicellt annat än vilat. Imorgon har jag lite annat på min agenda...
 
/Ma
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela