Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Trött på mördarsniglar

Publicerad 2016-07-25 19:23:45 i Hem och trädgård,

  Mördarsniglar är något som man kan bli väldigt trött på. Dels så äter de allt som kommer i sin väg och därtill blir de bara fler och fler fortare än snabbt. Alltså måste man på något vis göra något åt problemet. På marknaden finns väl kanske ett och annat verkningsfullt medel eller verktyg mot dem.
  Men den effektivaste snigelfällan och den billigaste fick jag syn på i Expressens TV bilaga. Man tager en gammal mjölkförpackning och fyller den med öl och sedan ställer man ut den på ställen där sniglarna brukar vara. Vips kryper de in i förpackningen och när den full så sätter man på korken och slänger förpackningen. Sedan får man fixa sig en ny fälla. Men de är ju både lätta och billiga att göra.
  Nästa gång jag åker till Mitt Sommartillhåll ska beväpna mig med en sådan förpackning och en ölburk. Fast någon mjölktetra lär jag knappast att komma att avnända. De finns inte att få tag i mitt hushåll. Dricker nästan aldrig mjölk, så det får bli en juiceförpackning med ungefär samma mått. Men jag tror att även den kommer att funka bra. Så nu är det snart slutet nära för mördarsniglarna vid Mitt Sommartillhåll...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela