Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Konst i ån - Konstigt i ån

Publicerad 2016-07-07 20:42:00 i Regionalt,

 
 
  Även i år annordnas konstutställningen Konst i ån i Norrtälje, även kallad Konstigt i ån. Jag var och kollade in denna konstutställning. Den utställningen består i att de har ställt ut ett antalt konstverk i själva ån, som jag tycker är så vacker ändå, så jag tycker inte den behöver förskönas med en massa konstverk. Tvärtom tycker jag inte att ån blir vackrare av det utan fulare.
 
 
Den har synen möter en vid hamnbron och konstverket ska heta: GPS sa vänster. Jag tycker mest ser ut som någon har kört ned sin bil i ån, om det är ett misstag eller försök till försäkringsbedrägeri är ju en annan sak. Det är åtminstone vad jag som betraktare får för mig efter ha sett detta konstverk.
 
 
Konstverket nummer två fattar jag överhuvudtaget inget av. Men det ser ut som några segel av något slag som har hamnat i ån.
 
 
De här figurerna hör också hemma i Konstutställningen. Men jag tycker de ser ut som något som hör hemma på en lekplats. Men det är fel för det är ett konstverk. Finns att beskåda alldeles utan för gamla Stadshotellet på åsidan.
 
 
Den här figuren har också hamnat i år pga att den ingår i utställningen. Fast jag tycker mera att den ser ut som en staty som någon i ett vredutbrott på fyllan har kastat ned i ån och råkat hamna upp och ned. Dvs med fötterna upp.
 
 
Det här konstverket tror jag alla Norrtäljebor känner igen och säkert många andra. Det prydde förut vårt gamla badhus som nu är rivet för att ge plats till bostäder. Men varje gång man åkte förbi badhuset så syntes den på badhusväggen. Nu har de dammat av den igen för att visa upp den.
  Sedan lär det finnas några fler konstverk utmed ån. Men de hittade jag inte. Endare är de borttagna eller så har någon fått för sig att bära med dem  hem och njuta av dem där istället. Jag skulle inte vilja ha något av dem hemma hos mig. Tycker inte att de passar där. Vare sig i lägenheten i Norrtälje eller vid Mitt Sommartillhåll. Så jag är inte någon spekulant på dem. Detta var min betraktelse över konstutställningen Konst i ån eller som jag vet att många kallar den Konstigt i ån. Detta var upplagan 2016och till detta har Norrtälje kommuns skattebetalares pengar används. Så det var väl självklart att jag tog och kollade in vad det kunde vara för spektakulär konstutställning jag var med och finanserade i å via kommunalskatten.,,
/Ma
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela