Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Elmstanatta fynd

Publicerad 2016-07-29 15:55:06 i Allmänt,

Idag är det Elmstanatta, vilket har återuppstått efter att ha legat i träda för några år sedan. Givetvid har jag varit där och kollat in spektaklet.

Det var ganska mycket folk. Parkeringsplatser var det ont om, trots att de hade fixat så att man kunde ställa bilen på många platser som man i vanliga fall inte kan. Mrn jag hittade i alla fall en att ställa iftån mig bilen på. Vid Norrsundsskolan som när jag var barn var lekis. Jag minns att jag gick där då. Sedan har det också varit högstadie och jag vet inte allt. Där fick bilen stå medan jag gick omkring och fyndade på Elmstanatta.

Med mig hem fick denna kasse följa som innehöll fem stycken en liters aspen bensin till gräsklipparen vid Mitt Sommartillhåll. Dessa fem en liters förpackningar var det Elmstanattapris på hos Järnia i Elmsta vilket var 99 kr för dessa fem flaskor. Vilket jag tycker var ett riktigt Elmstanatta kap...


/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela