Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Norrtälje kommun tänker bli Sveriges tryggaste

Publicerad 2016-02-23 20:29:21 i Regionalt,

  Norrtälje Kommun har ju blivit utnämnd till Stockholms Läns tryggaste kommun. Men det räcker inte tycker Norrtälje Kommun som nu satsar på att bli Sveriges tryggaste kommun och tar hjälp av Stiftelsen Tryggare Sverige som har fått i uppdrag att genomföra en genomlysning av hur det brottsförebyggande och brottsofferstödjande arbetet i Norrtälje kommun skall bedrivas och skulle kunna utvecklas.
  Så nu ska stiftelsen Tryggare Sverige hjälpa Norrtälje kommun med brottsförebyggande arbete och hur man stöttar brottsoffer. Allt för att Norrtälje Kommun ska få utmärkelsen Sveriges Tryggaste Kommun. Vad gör inte en kommun för att placera sig på kartan så folk vet om den och att stå för Sverriges Tryggaste Kommun är väl inte så dumt.
  En sak är dock säker. Nu ska Kommunen Norrtälje bli kännt för att vara en trygg och säker kommun. Hur detta arbeta kommer att lyckas återstår att se. Men än så länge kan man ju säga att Norrtälje kommun är på god väg i och med att Norrtälje kommun har toppat listan över Stockholms Läns tryggaste kommun. Få se om Norrtälje Kommun kan lyckas toppa Sveriges lista över den tryggaste kommunen...
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2016-02-25 13:31:58

Låter ju toppen. fler skulle tävla där, eller alla faktiskt!

Svar: Håller med om att alla kommuner borde vara med och tävla om det...
Ma

Postat av: Rosie Hermansson

Publicerad 2016-02-27 16:36:01

Visst är s/s Norrtelje ett museum! Ett K-märkt fartyg där restaurangen är utarrenderad, inkomsterna från restaurangen går till det dagliga underhållet av båten.

Svar: Det har jag också för mig. Även om jag inte är riktigt säker på denna sak förhåller sig numera...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela