Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Julbocks brännaren identiferiad

Publicerad 2016-12-19 19:00:24 i Allmänt,

  Nu tror sig polisen veta vem det var som brände ned årets upplaga av Gälve Julbock. Den som gjorde det tappade en mössa när vederbörande flydde på cykel efter att ta tänt på Gälve Julbock. Nu har Polisen fått DNA-svar på mössan. 
  Det är en man som är bosatt i Gästrikland som har haft mössan på sig och han är också känd av polisen sedan förrut. Fast för vad vet man inte. Men i alla fall är han så känd av polisen så att polisen har förrut beslutat sig för att topsa mannen. Därav fick man också träff i sina DNA register. 
  Så nu kanske Polisen har en bockbrännare att visa upp för allmänheten snart. Kan de kanske också lyckas driva utredning till ett fällande dom också. Antagligen kommer väl domen i så fall handla om någon som allmänfarlig vårdslöshet och skadegörelse genom brand skulle jag gissa. 
   Vad som är straffsatsen för detta har jag ingen aning om. Men det blir nog en och annan krona i skadestånd till Gälve kommun som var ägare till julbocken som blev nedbränd. Skulle vara intressant att ta del av vad det är för skäl för sitt handlade som denne bockbrännare kommer att hävda. Dvs varför han brände ned julbocken. Han kan väl knappast hävda att det var ett olyckfall eller dylikt. Tycker det skulle låta för långsökt i så fall. Även om jag har hört talas om både det ena och det andra i sådana här fall. Nu får kanske snart se den skyldige på löpsedlarna i tidningarna. En julklapp till oss som läser tidningarna kanske eller i allla fall en liten julklapp till Gävleborna som kan hoppas på att bockbrännarnen får betala för tilltag..
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela