Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Är det spioneri på gång

Publicerad 2016-12-07 14:12:04 i Allmänt,

Det var inte så länge sedan det hittades en polsk man i närheten av en Sveriges två stridsledningscentraler. Idag rapporteras det att en manfrån Litauen med en digitalkamera har ertappades inom försvarsområde.
Detta var tydligen inte så långt ifrån där polacken ertappades av vad kan man läsa sig till. Det är tydligt att åtminstone östblocket är intresserade av våra försvarsanläggningar och områdena dörren.
Men även denna gång har de fått erfara att undgå upptäckt där inte var så lätt. Vad som hände med polacken som polisen omhändertogs vet jag inte.
Mannen från Litauen lär sitta inlåst hos polisen i Solna. Vad de ska göra med honom beror väl på vad som kommer fram. Men jag tycker det verkar vara lite väl ofta som utlänningar hittas rännande runt i omgivningarna kring försvarsanläggningar eller är det så att de kanske slipper ut mer av sånt till massmedier numera och att vi därför får kännedom om det. Lite svårt att veta för vanligt folk. Men en sak är dock klart. På bara ett litet tag har två utländska medborgare uppehållet sig i närheten av Försvarsmaktens anläggningar utan tillstånd...

/ Ma

Försvarsområde

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela