Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ocean Gala stämmer Härnösands kommun

Publicerad 2016-08-09 20:48:12 i invandring,

  Nu har Ocean Galas ägare beslutat sig för att stämma Härnösands kommun på 250 miljoner för att de inte får lägga till i Utanö hamn utanför Härnösand och ha flyktingförläggning ombord på fartyget. Fartyget tvingas istället lämna hamnen och säger sig istället komma att lägga till i Härnösands hamn. Fast där kan det heller inte bli någon flyktingförläggning ombord. För då måste bli tal om ett nytt bostadsområde där och allt vad det hör till och det hör till.
  Nu återstår att se om det blir en rättstvist av det hela och om det som det ryktas blir dubbelt så dyrt för Härnösands kommun. För som det är just nu så lär det tydligen formuleras på en stämningsansökan på 250 miljoner mot Härnösands kommun. Det lär vara den kostnaden som fartyget har för att ligga overksamt till april. Så nu får se nästa drag i denna konflikt.
  För ännu lär nog knappast sista ordet vara sagt i denna fråga. Så nu får vi se om Härnösands kommun blir stämd eller inte. Undra hur länge sedan det var sedan en kommun vart stämd inför domstol? Jag har inte för mig att det har hänt på länge. Men nu riskerar i alla fall Härnösand kommun att bli stämd på 250 miljoner svenska kronor...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela