Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Norrtälje stadsbild förändrad

Publicerad 2016-08-26 14:06:48 i Allmänt, Regionalt,

Igår kväll var det fruktansvärt oväsen och jag undrade vad de höll på med på kvällskvisten. Det var ju mörkt ute och så. Inte anade jag att de höll på och rev silon nere vid hamnen. Men det var precis vad de höll på med. Det blev jag upplyst om när jag loggade in på FB på en lokal Norrtälje sida. På morgonen såg det ut som det som på bilden ovan. De gamla höga silonorna finns inte mer. De puts väck nu och ska ersättas med hus.

Den man nu möts av i Norrtälje han är denns utsmyckning. Man kan undra om det är en tillfällig utsmyckning eller om det är en bit av det kommande hanområdet som syns på bilden. En sak är dock säker och det är att många blev väldigt förvånade då silion damp i backen igår kväll. Däribland jag. Orsaken till detta var att ingen hade trott att den skulle rivas på kvällen och inte just nu heller. Att det var rivningsbeslut på den visste nog de flesta. Men nu är den borta...

/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela