Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Norrtälje - en vinstrik kommun

Publicerad 2016-08-22 19:39:35 i Regionalt,

  Nu igen har det gått ut nya miljonvinster i Norrtätlje kommun. En person vann i helgen 4 666 666 kr och var bosatt i Norrtälje. För ett par veckor sedan var det annan storvinst som delades ut i Norrtälje. Den var på hela sju miljoner. Som om det inte var nog med det så vann ett par i Hallstavik 1 981 018 kronor på Lotto. Så det är tydligt så att det är lätt att bli rik på spel i den här kommunen.
  Detta har dock inte gällt mig. Någon storvinst har jag inte lyckats kamma hem. I helgen blev jag visserligen 65 kronor rikare på Miljonlotteriet. Men det är ju långt ifrån någon storvinst, även om det är något. En kvinna som känner lyckades skrapa fram en halv miljon på Triss på vårkanten. Det är bara att säga grattis till dem som har haft den turen.
  Så snart är jag nog ensam om att inte ha vunnit storvinsten på spel och bo i Norrtälje. Åtminstone tror jag det. Fast har jag tur så kanske det är min tur nästa gång. Ännu har jag inte haft den turen. Vore ju kul med en storvinst...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela