Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Katthus = TV-mottagare enligt Radiotjänst

Publicerad 2016-08-13 19:45:24 i Allmänt, Hem och trädgård,

  Att ett katthus kan vara lika med en TV-mottagare fick en 28-åring erfara. Han hade tagit ut den gamla tjockTVn på gården och slagit sönder den med en hammare och tagit bort allt glas och all elektronik samt alla sladdar. Det enda som återstod av den gamla tjock TVn var plastchassiet. Där hade han lagt en mjukl matta som katterna kunde mysa med.
  Allt väl med det, tills för cirka två veckor sedan . Då ringde Radiotjänst till honom och frågade om han hade TV. Sanningserligt svarade han att hade slagit sönder TVn och gjort katthus av apparaten. Men de ville de inte gå med på hos Radiotjänst. Detta trots att han försökte förklara för dem att man inte kunde titta på teve i apparaten. Nej, det var en TV och det skulle betalas TV-avgift för denna. Annars var det bara till att slänga katthuset om han absolut inte kunde tänka sig att betala TV-avgift för katthuset.
  När jag läste om detta i Metro så blev jag faktiskt full i skratt. Speciellt när jag såg bilden på katthuset. Detta är väl bara vad man kunde kalla för smart återvinning av en uttjänt TV-apparat. Återmintone om man är kattägare. Men det är tydligt att TV-apparater inte får återanvändas på annat sätt än de som återvinningsstationerna erbjuder. Allt annat är tydligen licenspliktigt. Åtminstone om man ska få tro de på Radiotjänst.
  I veckan har det nu dimpit ned en räkning från Radiotjänst på 554 kr på TV-avgift för katthuset. Efter att katthusets ägare har kontaktat Radiotjänsts kundtjänst där de uppger att de inte vet om detta är ett katthus eller en TV-apparat så blir det så att han måste betala TV-avgiften och sedan överklaga beslutat för att kunna få tillbaka sina pengar som han har lagt ut.
  Vad är då en TV-mottagare för någonting enligt Radiotjänst. Jo, det är följanande: TV, Digitalbox, Video med kanlaväljare, Inspelningsbar DVD, Dator med TV-kort. Allt enliigt Radiotjänst. Jag ser fortfarande inget om att ett katthus skulle vara en TV-mottage. Men jag kanske inte förstår det hela riktigt som man ska. För hur kan Radiotjänst få ett katthus till en TV-mottagare. Om Byggnadsnämnden hade kunnat få det till en byggnad hade jag nog varit lite mera med på noterna. Även om jag anser att katthuset är för litet för att kunna klassas som byggnad...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela