Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Akutsjukhus till salu

Publicerad 2016-08-16 21:08:00 i Allmänt,

Bild på Rädda vår sjukvård
 

Nu hotas ett akutsjukhus i Stockholm att privatiseras. Skriv under kampanjen för mer resurser till vården och mot privatiseringar » http://bit.ly/2bu8bTj

Detta är något som faktiskt är sanning. Det damp ned idag i min mailkorg. Men jag har känt till tongångarna runt detta så när detta kom, så blev jag inte förvånad och de flest verkar ju vara emot vinster i välfärden har jag läst och då tycker jag att det är konstigt att de sälja ett av aktursjukhusen i Stockholm. Vilket är jag inte riktigt säker på. Men jag misstänker att det är Danderyds sjukhus som är till salu.

I vilket fall som helst så fick detta mail mig till att klottera ned min namnunderskrift på denna maillista som ska skickas till politikerna. Allt för att försöka att stoppa försäljningen av ett Stockholms akutsjukhus. Om det går återstår att se. Som om det inte vore nog med att akutsjukhuset skulle säljas. Det ska tydligen också säljas till vrakpris. Så vad det blir för några som ska ta över vården återstår att se. Men jag misstänker starkt att det är riskkapitalister som är tänkta köpare...

/Ma

 

Bild: Skiftet


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2016-08-17 06:40:00

Skriver under ikväll.

Svar: Suveränt
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela