Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Rimbo marknad

Publicerad 2015-09-30 18:24:22 i Regionalt,

  Imorgon är det Rimbo Marknad. I år infaller den för ovanlighetens skull före Norrtälje Marknad, eftersom Rimbo Marknad infaller den första torsdagen i oktober och Norrtälje Marknad den första onsdagen i oktober. Det har floerarat ett rykte om att Rimbo Marknad skulle ha bytt till andra torsdagen i oktober i år bara för att få de båda marknadsdagarna skulle infalla efter varandra. Men detta är inte sant.
  Inte kan man rucka på gamla traditioner och det har säkert hänt förrut också att Rimbo har haft sin marknad före Norrtälje. Det är åtminstone jag överrtygad om. För det kan knappast vara enda gången på alla dessa år som marknaderna har varit som dagarna ha infallit på det vis det gör i år.
  Så imorgon är det Rimbo Marknad med allt som hör därtill och på onsdag i nästa vecka så är det dags för Norrtälje att ha sin årliga marknad. Om jag ska dit återstår att se. Jag funder så smått lite på om jag ska besöka Rimbo marknad imorgon om jag har tid över till det. Få se sen om det blir en sväng till Norrtälje Marknad på onsdag som ovanlighetnes skull har bytt plats till området kring Sportcentrum. För nere vid hamnen som den har hållit till de senaste åren går det ju inte att vara, för där är det ju bara en stor byggarbetsplats, där de som bäst håller på att riva bort silorna i hamnen...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-09-30 20:48:00

Mysigt med lite marknad=)

Svar: Visst så länge det är lagom med folk.
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-10-01 19:32:15

Ha det så trevligt på en av marknaderna. Marknader är inget för mig! ;)

Svar: Blev ingen Rimbomarknad för mig igår. Men jag gjorde ett besök i Rimbo idag av en annan anledning...
Ma

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-10-05 08:56:55

Ha ha, ja, där håller jag med. Lagom med folk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela