Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ny butik

Publicerad 2015-10-29 18:39:00 i Regionalt,

 
Det var inte så länge sedan det öppnades en ny butik i min hemstad Norrtälje. Då var det Jula som öppnade upp vid nya handelsområdet. Idag var det dags för en butik att slå upp sina dörrar och rulla ut röda mattan för sina kunderer. Den butik jag syftar på är MQ som man kan finna i stadskärnan på Tullportsgatan inte så långt ifrån Polishuset.
 Så nu har även Norrtälje fått sitt MQ. Jag var där idag och kollade in kommersen. Det var gott om folk där. Jag hittade dock inga snygga kläder i min storlek att handla. Allt jag ville ha fanns bara i storlek XS eller S vilket är alldeles för litet för en sådan som mig. Inte ens jag kan klämma in mig ett par leggings i storlek S hur snygga de än är. Så tyvärr blev det inget shoppande för mig idag. Men det kommer säkert fler tillfällen, om inte förr så lär jag väl smita in där på mellandagsrean och fylla en kasse med fynd antar jag. För MQ tillhör de butiker som jag faktiskt brukar gilla att handla i. Åtminstone gjorde jag det på den tiden jag shoppade i Täby Centrum. Men det var några år sedan. Där har de ju hållit på med ombyggnadationer så jag knappat hittade en P-plats till bilen sist jag var där och sedan dess har det inte blivit av att åka dit och nu har jag inte ens MQ som orsak till det. För den butiken kan jag ta och knalla ned på stan om jag vill besöka numera...
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Nett

Publicerad 2015-10-29 19:38:08

Det öppnas många affärer, men lika många får även slå igen har jag sett. Trist när utbudet av storlekar inte är vad man vill ha.

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-10-29 20:40:28

Trevligt med ny shopping!!

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-10-30 12:56:15

M&Q har aldrig något för mig, men det finns nog en del för ungdomar! Kul i alla fall med nya butiker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela