Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Gävlebocken

Publicerad 2015-11-28 20:12:42 i Allmänt,

  Hur ska det gå för Gävlebocken i år? En sak är dock säker. Det har putsas och gjorts färdig för att invigas imorgon den Första Advent. Hur länge den kommer att få stå återstår nu att se. Gävlebocken har ju under årens lopp blivit världskändis genom alla de saker den  har blivit utsatt för genom årens lopp. Har det inte varit bränder, så har det varit raggarbilar som kört sönder den. Till och med hackers har den drabbats år.
  Hur det ska gå för den i år vet vi ännu inte. Men säkerheten kring den lär vara hög. Den bevakas av väktare och därtill är det kameraövervakning. Något som däremot gör livet för Gävlebocken osäkert är att halmen som den är byggd av inte är av flamsäker, utan den är vanlig halm. Vilket gör att den är rätt lättantänlig. Men orsaken till de har tagit bort den flamsäkra halmen är att den tyngde ner bocken och det såg inte heller fint ut. Åtminstone ansåg Bockkommitten det.
  Den som vill kan ju följa Gävlebockens öde på Twitter. Där lär den vara aktiv och ha cirka 8000 följare. Så nu får vi se vad dess öde blir denna jul. I vilket fall som helst så lär den invigas imorgon...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-12-01 13:57:17

Ha ha, vi lär få veta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela