Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fortsatt oroligt i Stockholm

Publicerad 2015-05-25 18:43:19 i Allmänt,

  Natten till måndagen var det fortsatt oroligt i Stockholm. Men denna gång var det inte Tensta som drabbades av oroligheterna. Det var Östberga denna gång som oroligheterna bröt ut och minst åtta stycken bilar brändes. Som vanligt så verkar inte polisen ha fått tag i de skyldiga som är misstänkta för grov skadegörelse. Men det är nog ganska svårt att få tag i de som gör sig skyldiga till sådant. Jag gissar de helt enkelt bytt plats och att de kanske är samma personer som tände på i Tensta.
  Vore det inte dags att bura in dessa figurer så att allmänheten fick lugn och ro och inte behövde oroa sig för att få sin bil uppbränd. Dessutom tror jag försäkringsbolagen skulle tycka att det vore utmärkt, för då slipper de ju att betala ut ersättningen till de drabbade. Det vore nog billigare för samhället om dessa bilbrännare fick göra något annat än springa runt på nätterna och elda bilar. Visserligen kostar det nog en del att ha dem inburade också. Men jag tror nästan efter att ha räknat på det lite att det blir billigare med inburning av dem.
  Så slutar de inte snart upp med dessa dumheter så tror jag faktiskt att allmänheten kommer att ta itu med dem och det blir inte så roligt för dem. För allmänheten brukar vara värre än polisen i sådana här fall. I och med att polisen i höstas  satte in extra resurser och uppmanade de boende att vandra omkring i stadsdelen efter mörkrets inbrott. Så jag tror att de där bilvandalerna hade tur som inte blev upptäckta av de boende och haffade av dem istället för polisen. Så nu får nog bilvandalerna försöka låta bli sin roliga sysselsättning. För jag tror inte att det hjälper att de flyttar på sig, för lite varstans har det vuxit upp folk som mer eller mindre tar lagen i egna händer och ska ta itu med dessa filurer. Hur det kommer att gå har jag dock ingen aning om och jag tror knappast att jag kommer att bry mig om det heller. För de där bilvandalerna tror jag knappast hittar ens hit ut till den del av Stockholms län där jag bor...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela