Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Lördagens nöje

Publicerad 2015-03-29 18:20:00 i Resor,

 
 
Lördagen bjöd på en havsutflykt med Viking Lines M/S Rosella. Här lämnar vi Kapellskär för vidare färd mot Mariehamn, Åland. Det var ett tag sedan jag var där.
 
 
 
Det här var en ny sorts prick i farleden. Åtminstone ser den inte ut som de gjorde förr. De har ju bytt ut farledsutprickningen ett antal gånger och jag antar att denna är av den nya sorten. Jag känner inte riktigt igen den trots att jag för ett antal år sedan kunde farledernas utpricknings system utan och innantill.
 
 
 
Man ska ju inte tro att vi är ensamma om att befinna oss på en Viking Line båt på havet. Här får vi ett möte med ett annat fartyg från deras röd/vita flotta.
 
 
 
Det var Viking Lines M/S Amorella som vi mötte i Ålandshav. Det fartyget trafikerar sträckan Stockholm-Åbo. Jag har åkt med henne ett antal gånger så hon kändes väldigt välbekant då hon tornade upp sig och for förbi.
 
 
Själv befann jag mig ju ombord på denna båt och kunde konstatera att det mesta var sig likt där. Tax-freen var som vanligt. Mat var lika god som vanligt. Men passagerarna var fler än de brukade vara.
 
Visar FB_IMG_14275490961464742.jpg
 
Den har bilden får avsluta detta inlägg och vad jag hade för mig igår kväll...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2015-03-29 19:37:17

En trevlig resa förstår jag, kunde dock inte se korten. Kram

Svar: Jag upptäckte missen. Det funkar ju inte att kopiera in korten från nallen. Så var tvungen att spara ned dem först. Men nu ska de gå att se för alla...
Ma

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2015-03-30 04:39:49

Jättefina kort, ser härligt ut! Kram!

Svar: Det var härligt också
Ma

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-03-31 19:36:19

Så härligt att spendra lite tid på Ålandsav... gör vi oxå ibland=))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela