Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vägen hem blev kringel i krok

Publicerad 2015-06-28 18:08:55 i Regionalt, Resor,

  Idag blev hemvägen från Mitt Sommartillhåll inte alls som jag hade tänkt mig. Jag kom inte längre än till Stabby för än det var totalstopp. Visserligen brukar det vara mycket bilar en söndagskväll, men jag hade gett mig av tidigt för att slipa allt vad bilköer var för något. Jag hatar att ligga i en bilkaravan som går lite halvryckigt fram och det brukar vara det vanliga om man är sent ut en söndagskväll.
  Men denna gång var det däremot tvärstopp när jag kom till Stabby. Vägen var avstängd. Det hela berodde på att buss hade hamnat i diket. Vilket gjorde att alla som kom åkande på vägen helt sonika fick försöka vända. För att stanna kvar och vänta på att de skulle bärga bussen var det nog knappast tal om. Det skulle ta åtminstone en tiimme. Nåväl, det gick väl vända, även om man hade kunnat tänkt sig bättre ställen att vända på.
  Jag fick ta kringelkrokvägarna hem till Norrtälje via Råda och Drottningdal. Det långt från den vanliga vägen för mig och det tog också längre tid än vanligt. På radion lyste de på om olyckan och talade om att de höll på att evakuera bussens passagerare som verkade ha klarat sig hyfsat bra. Det var inga allvarliga skador verkade det som, men väg 283  fortfarande avstängd. . Hur länge den kommer att bli det verkade de inte veta. Men  evakueringen av busspassagerna trodde skulle vara klart 16.00 och till det kommer väl en avstängning av vägen när det gäller bärgning av bussen. Hur nu bussen kunde hamna i diket är okänt. Men att den vållade en stor andel bilisters stopp på väg 283 är dock säkert. För där stod vi i lång rad innan vi förstod vad som hade hänt och blev fler och fler. Innan några kom på att man måste vände och åka tillbaka dit man kom ifrån och ta någon annan väg hem. Vilket jag tror långt ifrån alla kände till någon. Jag glad att jag känner till vägnätet ganska hyfsat här i kommunen, när sådana här saker händer. Enligt Norrtelje Tidning så ska bussen som körde av vägen vara en buss från Eckerölinjen och vägen lär fortfrande vara avstängd vid 16.30 tiden....
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2015-06-29 13:15:09

Hej!
Så kan det gå.tat lugnt.Kram,Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela