Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Det där med rondeller

Publicerad 2015-06-29 20:11:22 i Resor,

  Idag var det någon som hade delat ett populärt inlägg om rondeller på Facebook och detta inhöll en körbeskrivning. Tror många med mig är behov av en liten körbeskrivning av större och besvärligare rondeller. För på den tiden jag tog körkort var övningen av körandet av rondeller begränsat till en trafiklektion som man fick åka iväg till grannsamhället för att göra. Där fick köra igenom en rondell och sedan var det klart.
  Men här har det lyckas få fram en ganska ordentlig bekrivning av hur man ska köra i en rondell. Måste nog medge att även mitt rondellkörande inte alltid har varit riktigt rätt. Att blinka när man svänger ut ur en rondell har varit självklart. Men kanske inte hur man ska lägga sig i alla filer och hur man smidigast tar sig fram genom rondellen.
  Dessuom var jag så dum att jag trodde att det var lag på att man måste blinka när man svänger in i rondellen. Detta är helt fel. Man måste inte, men man bör anser tydligen polisen. Det är de som är författarna av Facebookinlägget om rondellkörning...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-07-01 09:28:46

Jag har aldrig fått lära mej att blinka in i rondell... haha...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela