Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ubåtsvraket

Publicerad 2015-07-29 18:56:48 i Natur och friluftsliv, Regionalt,

   Nu har platsen för var ubåtsvraket ligger blivit lite mera känd. Förrut var det ju en massa hysch,hysch om det. Men verkar det som om platsen ska vara någon stans i skärgården utanför Väddö. Dvs utanför den kärgården där jag har Mitt Sommartillhåll. Någonstans i havet mellan Svartklubben utanför Singö och Arholma lär ubåtsvraket som har blviit sån medierabbalder om.
  Jag har nog knappast förut varit med om detta. Först var det en mordern miniubåt som sedan förvandlades till ett närmare 100 år gammalt ubåtsvrak. Det är bara att konstatera att det inte går att lite på våra medier och att de skriver precis vad de vill och det gör väl i och för sig jag med, så länge jag följer de regler som är uppsatta för den bloggportal som jag har denna blogg på.
  Så jag skriver att jag aldrig förr har varit med om att ett närmare hundra år gammalt sak kallats för mordern. För då kanske Mitt Sommarhåll också skall klassas som mordernt. Det är också uppfört i den tidsepoken. Jag visste inte att dessa saker är att beteckna som morderna.
  I mitt tycke så verkar ju ubåten vara mycket omordern om den ska ha legat där närmare 100 år på nacken För den måste ju ha tillverkats ett antal år innan. Så det där mordern utformning är nog en sak som vissa inte är riktigt haja på när det gäller undervattensfarkoster. Speciellt inte om de hör de hemma i vårt forna grannland i öster...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela