Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Malmöbornas dubbelmoral orsak till situationen

Publicerad 2015-07-31 17:39:41 i Nyheter,

  Har Malmöborna lite att skylla sig själva för dagens situation i Malmö? Är det kanske så att den genomsnittlige Malmöbon är en person som gärna köper smuggelciggaretter och smuggelsprit och på de viset göder de krimminella ligor som härskar i Malmö. Det finns de som menar att så är fallet. I ett veckobrev med avsändaren Folkets Park skriver chefen om den mänskliga dubbelmoralen vilket innegär att  den som förfasar sig över de kriminella för att i nästa stund köpa svartsprit, ­marijuana och smuggelcigaretter egentligen borde inse att vederbörande är med om att finansierar en del av den kriminella världen  och den som är det får också vara ­beredd på den andra som den kriminella världen för med sig.
  Detta är nog lite utav vad som inte bara gäller för Malmö och skulle säkert kunna skrivas av många andra företrädare för andra ställen än Malmö Folkets Park. För detta är något som faktiskt väldigt få tänker på egentligen då skaffar sig smuggelsprit och smuggelcigaretter. Det är faktiskt den kriminella världen man göder då och börjar väldigt många göda den kriminella världen, så skulle nog även den lilla landsända som jag bor i se väldigt annorlunda.
  Men är nu malmöborna så mycket mer benägna än andra att köpa smuggelciggaretter och smuggelsprit? Jag vet inte det, men läser man Aftonbladets krönlika kan man nog få intrycket att den genomsnittlige malmöbon är mer benägen till det och borde tänka över sitt eget handlande och försöka bidra till ett lugnare klimat i Malmö. För Malmö har ju bliivit en riktig pangstad på sistone. Där det skjuts och smälls handgranater stup i ett. Så om man får tor den denna krönika så är det dags att uppfostra Malmöborna på ett plan för ett tryggare Malmö.
  Kanske är det dags att de försöker ta tag i sina problem där. För att de har problem är nog inget som de kan dölja. Kanske detta som man kunde läsa i Malmö Folkets Parks nyhetsbrev är början på ett tryggare Malmö. För som det är nu undrar jag faktiskt om Malmö egentligen tillhör Sverige eller om vi håller tappa bort den landsändan eller om Malmö på något vis inte vill tillhöra Sverige längre? Vad är det annars som gör att det skjuts och smäller hej vilt i den landsändan. Tydligen har folk där inte fått lära sig vad det är som gör att krimminella grupperingar kan få sådant fäste i sådan stad. Men det kanske dags för dem att inse det nu och göra något åt det. Åtminstone enligt Aftonbladet och tyvärr ligger det nog en del sanning i det är jag rädd för. Malmöborna har nog själva bidragit en del till detta. Både på grund av okunskap och sökande efter spänning mm.
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: trollet

Publicerad 2015-08-01 10:03:53

Vore ju bra om det var så enkelt för dom har ju inte så långt att åka och köpa billig sprit;)

Postat av: Augusta

Publicerad 2015-08-02 16:30:44

Ja Malmö börjar verka lite "tråkig". Men det går nog djupare än så än att bara köpa smuggelsprit. Tycker det är hemskt att man förföljer judiska personer där också. Dessutom får dom nästan 5 miljarder till sin kommunala kassa av staten. Pengar som egentligen skulle gå till glesbygden. Så kommunalbudgeten verkar man hur lät som helst överskrida dom "kära" socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet för det är väl dom som styr där.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela